my lollipops ! ! =)

Wednesday, July 13, 2011

mes amis

Assalamualaikum.

It has been more than one year since i came to France, one year away from my family, one year away from my friends...=(
But i still have wonderful, awesome friends here. My papa selalu pesan, anggap kawan macam family, sayang kawan macam sayang diri sendiri.  Papa memang selalu pesan camtu. Sejak gua masuk Utp dulu, n sejak gua duk kat France ni, makin kerap pulak dia pesan camtu.

Time dapat offer to study kat France dulu, memang gua menagis nangis tak tahu nak decide samada nak accept or reject the offer. Time JPA call cakap gua sorang je student perempuan dalam program tu, memang gua cakap kat papa gua, takyah mimpi la nak tengok gua fly g France, memang gua takkan terbukak hati pon nak accept offer tu. Then, lepas orang JPA call balik n cakap dia silap inform tadi. Gua sorang student perempuan malay, ada lagi girls chinese, and lepas gua dengar dengar classmate gua, Amy Sia pon dapat,hati gua ni macam dah terbukak la 2.7 percent untuk accept offer tu.  Tapi gua still tak nak fly g France lagi time tu.

 Apa yang gua fikir time tu, gua tak nak tinggalkan kawan-kawan kat UTP. Seriously, gua sayang gile kat diaorang. But my friends cakap pergi la study kat France, dah dapat offer accept je la. Gua dengan tanpa ada perasaan pon cakap la kat papa gua yang gua accept that offer.

Time naik bus from Tronoh to KL, gua memang menangis teruk dalam bus. 3 bulan je gua kat UTP, tapi gua punye sayang kat kawan-kawan Utp n Utp macam gua dah stay kat sana 3 tahun. Papa gua pesan, gua tinggalkan kawan kat malaysia bukannye means dah putus kawan. Facebook kan ada..ahaa..Makin jauh, makin rindu, makin sayang tau..haha..Pandai-pandai je buat theory sendiri. Tapi lepas setahun buat experiment, gua rasa theory tu betul. Tiap kali gua ada problem, n buat status bermasalh kat fb ke kt twitter ke gtalk ke skype ke, mesti ada kawan-kawan gua cepat-cepat tanya gua ok ke tak, mesej kt fb la, gtalk la skype la, pingchat la. Memang diaorang buat gua rasa disayangi la.

Sekarang, dah lebih setahun gua kat France, boleh je lagi gua hidup kat muka bumi France ni walaupon dulu gua menjejakkan kaki dengan penuh ketidakikhlasan ke bumi Napoleon nih ..Hahhaa..Budak-budak batch gua kat sini 28 orang semuanya. 23 budak JPA, 3 Petronas n 2 Telekom. Alhamdulillah, setahun kat sini, bahagia je gua walaupon banyak kali gua menangis nak balik Malaysia study kat Utp..=P 














Ada nampak gua sedih, tak kan. Memang la tak nampak sebab gua memang ambik gambar time gua happy je..=P

This year banyak la gambar yang kitaorang boleh ambik sama-sama. After summer ni, semua dah berpecah, berpisah semua. Memang kecik sangat la probability nak ambik gambar ramai-ramai camni lagi.

 Next year, after one year study kat Lille, lu orang semua jangan terkejut kalau gua buat entry penuh dengan gambar gua n Eden Hazard pulak...HAHAAA..=P
**sapa tak kenal eden hazard baik cepat-cepat google..n_n)v

2 comments:

Shiqeen said...

best nye study kat France. :) Masa belaja ni la nak travel taw. hehe.

tasyachelsi said...

btol²..time cuti kena travel byk² tempat..=)